Specyfika funkcjonowania dziecka z AD/HD w szkole i w domu

Opis szkolenia

Program zajęć nastawiony jest na poszerzenie wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń zachowania u dzieci oraz zdobycie konkretnych umiejętności praktycznych w pracy z uczniem oraz współpracy z rodzicami.

Cele szkolenia:

  • zdobycie przez uczestników kursu podstawowej wiedzy teoretycznej na temat etiologii zaburzenia, objawów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka w szkole oraz metod leczenia
  • zdobycie wiedzy i umiejętności zapobiegania oraz radzenia sobie w sytuacji, gdy dojdzie do niekontrolowanego wybuchu złości u dziecka
  • zapoznanie uczestników szkolenia z konkretnymi metodami pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo

Forma zajęć:

Wykładowo – warsztatowa

Czas trwania:

  • 16 godz.

Program:

  1. Poziomy pracy behawioralnej w szkole – wprowadzenie
  2. Trochę teorii o ADHD
    • Rozpowszechnienie zaburzenia w populacji.
    • Kryteria diagnostyczne – omówienie objawów i ich wpływu funkcjonowanie dziecka w szkole.
    • Podtypy ADHD wg Klasyfikacji DSM IV
    • Różnice w nasileniu objawów w poszczególnych grupach wiekowych.
    • Etiologia zaburzenia.
    • Terapia ADHD: farmakologia, budowanie systemu pomocy w szkole i w domu.
  3. Jak radzić sobie z wybuchem złości?
  4. Zaburzenia zachowania – model leczenia
    • Opozycyjno – buntownicze zaburzenia zachowania
    • Poważne zaburzenia zachowania
  5. Nadpobudliwość psychoruchowa jako objaw występujący w innych zaburzeniach somatycznych i psychicznych
  6. Specyficzne strategie radzenia sobie z objawami ADHD.
  7. Techniki behawioralne; praca na pozytywach i negatywach
    • Pochwała terapeutyczna – wzmocnienie drobnej, pozytywnej zmiany
    • Obowiązki, przywileje, nagrody – praca z wykorzystaniem systemów żetonowych
    • System zasad i konsekwencji.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia zdobędą kompleksową wiedzy teoretycznej na temat etiologii zaburzenia, objawów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka w szkole oraz metod leczenia.
Zdobędą praktyczne umiejętności radzenia sobie w sytuacji, gdy dojdzie do niekontrolowanego wybuchu złości u dziecka.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z konkretnymi metodami pracy z dzieckiem
nadpobudliwym psychoruchowo oraz budowania systemowej opieki i pomocy na terenie szkoły we współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami.

Podziel się swoją opinią: