Opis szkolenia
Program zajęć nastawiony jest na poszerzenie wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń zachowania u dzieci oraz zdobycie konkretnych umiejętności praktycznych w pracy z uczniem oraz współpracy z rodzicami.
Cele szkolenia:
Forma zajęć:
Wykładowo – warsztatowa
Czas trwania:
- 16 godz.
Program:
- Poziomy pracy behawioralnej w szkole – wprowadzenie
- Trochę teorii o ADHD
- Rozpowszechnienie zaburzenia w populacji.
- Kryteria diagnostyczne – omówienie objawów i ich wpływu funkcjonowanie dziecka w szkole.
- Podtypy ADHD wg Klasyfikacji DSM IV
- Różnice w nasileniu objawów w poszczególnych grupach wiekowych.
- Etiologia zaburzenia.
- Terapia ADHD: farmakologia, budowanie systemu pomocy w szkole i w domu.
- Jak radzić sobie z wybuchem złości?
- Zaburzenia zachowania – model leczenia
- Opozycyjno – buntownicze zaburzenia zachowania
- Poważne zaburzenia zachowania
- Nadpobudliwość psychoruchowa jako objaw występujący w innych zaburzeniach somatycznych i psychicznych
- Specyficzne strategie radzenia sobie z objawami ADHD.
- Techniki behawioralne; praca na pozytywach i negatywach
- Pochwała terapeutyczna – wzmocnienie drobnej, pozytywnej zmiany
- Obowiązki, przywileje, nagrody – praca z wykorzystaniem systemów żetonowych
- System zasad i konsekwencji.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia zdobędą kompleksową wiedzy teoretycznej na temat etiologii zaburzenia, objawów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka w szkole oraz metod leczenia.
Zdobędą praktyczne umiejętności radzenia sobie w sytuacji, gdy dojdzie do niekontrolowanego wybuchu złości u dziecka.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z konkretnymi metodami pracy z dzieckiem
nadpobudliwym psychoruchowo oraz budowania systemowej opieki i pomocy na terenie szkoły we współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami.