Opis szkolenia
Program zajęć nastawiony jest na analizowanie trudnych sytuacji wychowawczych, które mogą zdarzyć się w szkole oraz poszukiwanie kompleksowych rozwiązań w oparciu o zasoby, jakimi dysponuje placówka.
Cele szkolenia:
Forma zajęć:
Wykładowo – warsztatowa
Czas trwania:
- 8 godz.
Program:
- Agresja i prowokacja
- Rozwojowe uwarunkowania agresji
- Agresja w różnych nurtach psychologii.
- Mechanizmy zachowań agresywnych.
- Rodzaje agresji.
- Jak radzić sobie ze złością? – elementy treningu ART.
- Wybuch złości u dziecka – strategie postępowania.
- Emocje pojawiające się w kontakcie z uczniem agresywnym, w sytuacjach prowokacji.
- Dyscyplina w klasie.
- Dyscyplina rozumiana jako cel i jako środek.
- Współpraca jako strategia utrzymania dyscypliny:
- techniki behawioralne; praca na pozytywach i negatywach,
- pochwała terapeutyczna – wzmocnienie drobnej, pozytywnej zmiany,
- obowiązki, przywileje, nagrody – praca z wykorzystaniem systemów żetonowych,
- system zasad i konsekwencji.
- Model wychowania w oparciu o wartości.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat uwarunkowań i mechanizmów zachowań agresywnych oraz umiejętności zapobiegania i radzenia sobie w sytuacji, gdy dojdzie do wybuchu złości u dziecka. Zapoznają się z konkretnymi metodami i technikami poznawczo – behawioralnymi, niezbędnymi do pracy z dziećmi i będą potrafili opracować strategię działania.