Trudne sytuacje wychowawcze w szkole – od przyczyn do rozwiązań

Opis szkolenia

Program zajęć nastawiony jest na analizowanie trudnych sytuacji wychowawczych, które mogą zdarzyć się w szkole oraz poszukiwanie kompleksowych rozwiązań w oparciu o zasoby, jakimi dysponuje placówka.

Cele szkolenia:

  • zdobycie podstawowej wiedzy na temat uwarunkowań i mechanizmów zachowań agresywnych oraz umiejętności zapobiegania i radzenia sobie w sytuacji, gdy dojdzie do wybuchu złości u dziecka.
  • zapoznanie uczestników szkolenia z konkretnymi metodami i technikami poznawczo – behawioralnymi, niezbędnymi do pracy z dziećmi.

Forma zajęć:

Wykładowo – warsztatowa

Czas trwania:

  • 8 godz.

Program:

  1. Agresja i prowokacja
    • Rozwojowe uwarunkowania agresji
    • Agresja w różnych nurtach psychologii.
    • Mechanizmy zachowań agresywnych.
    • Rodzaje agresji.
    • Jak radzić sobie ze złością? – elementy treningu ART.
    • Wybuch złości u dziecka – strategie postępowania.
    • Emocje pojawiające się w kontakcie z uczniem agresywnym, w sytuacjach prowokacji.
  2. Dyscyplina w klasie.
    • Dyscyplina rozumiana jako cel i jako środek.
    • Współpraca jako strategia utrzymania dyscypliny:
      • techniki behawioralne; praca na pozytywach i negatywach,
      • pochwała terapeutyczna – wzmocnienie drobnej, pozytywnej zmiany,
      • obowiązki, przywileje, nagrody – praca z wykorzystaniem systemów żetonowych,
      • system zasad i konsekwencji.
    • Model wychowania w oparciu o wartości.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat uwarunkowań i mechanizmów zachowań agresywnych oraz umiejętności zapobiegania i radzenia sobie w sytuacji, gdy dojdzie do wybuchu złości u dziecka. Zapoznają się z konkretnymi metodami i technikami poznawczo – behawioralnymi, niezbędnymi do pracy z dziećmi i będą potrafili opracować strategię działania.

Podziel się swoją opinią: