Opis szkolenia
Szkolenie omawia mechanizmy zaburzeń zachowania u dzieci oraz dostępne i skuteczne formy pomocy takim dzieciom w placówce oświatowej. Przedstawia praktyczne metody przezwyciężania problemu w środowisku szkolnym i przygotowuje do opracowania przez dany zespół nauczycieli strategii działań pomocowych dla konkretnego dziecka.
Cele szkolenia:
Forma zajęć:
Prezentacja, wykład, dyskusja. Ponadto proponowana kontynuacja w formie warsztatu prowadzącego do opracowania przez grupę nauczycieli strategii pracy i pomocy wybranemu dziecku z zaburzeniami zachowania.
Czas trwania:
- 3 godziny wykład, prezentacja. Plus opcjonalnie 2 godziny warsztatu dla nauczycieli zainteresowanych opracowaniem strategii dla dziecka (może być innego dnia).
Program:
- Rozróżnienie zaburzeń zachowania od problemów wychowawczych stwarzanych przez ucznia czy klasę.
- Przyczyny i mechanizmy utrwalania zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży.
- Sposoby przerwania dysfunkcjonalnych mechanizmów i powstrzymania destrukcji.
- Praktyczne formy pomocy wypracowane w przykładowej szkole poznańskiej. W tym kontrakt, strategia pomocy, wolontariat, grupa terapeutyczna, praca indywidualna z uczniem.
- Szczegółowe omówienie kroków budowania strategii pomocy uczniowi w środowisku szkolnym.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia zostaną wyposażeni w wiedzę o emocjach i potrzebach dziecka z zaburzeniami zachowania. Zostaną przygotowani do tego by skutecznie powstrzymać mechanizm dysfunkcji. Poznają rozbudowane formy pomocy dziecku i zostaną przygotowani do konstruowania strategii pomocy wobec podopiecznego z własnej placówki.