Opis szkolenia
Szkolenie adresowane jest dla nauczycieli, psychologów i pedagogów, do wykorzystania w codziennej praktyce wychowawczej. Przygotowuje do adekwatnej interwencji wychowawczej w sytuacji trudnej. Szkolenie pokazuje też jak zastosować model „od destrukcji do zadośćuczynienia” w radzeniu sobie ze szkolną agresją i przemocą.
Cele szkolenia:
Forma zajęć:
Prezentacja, wykład i dyskusja. Możliwa kontynuacja powyższego szkolenia poprzez temat „Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania. Budowanie systemowej strategii wspierania ucznia w środowisku szkolnym”.
Czas trwania:
- 3 godz.
Program:
- Mechanizmy przekraczania norm społecznych przez dziecko.
- Kara jako metoda wychowawcza a proces rozwoju moralnego dziecka.
- Kroki prowadzące dziecko do refleksji o zachowaniu i zadośćuczynieniu. Konstruktywna postawa i działania dorosłego w procesie wychowawczym.
- Sytuacje agresji i przemocy w placówce oświatowej.
- Poziomy oddziaływań szkoły w zakresie efektywnego przeciwdziałania przemocy.
- Zastosowanie modelu „od destrukcji do zadośćuczynienia” w pracy wychowawczej z jednostką agresywną. Formy powstrzymania i pomocy dziecku agresywnemu, wsparcie ofiary przemocy w środowisku szkolnym.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Szkolenie pogłębia wiedzę o funkcjonowaniu emocjonalnym dzieci przekraczających normy społeczne co pozwoli na podejmowanie adekwatnych działań i unikanie pułapek wychowawczych. Uzyskana wiedza ma zastosowanie w codziennych w szkole sytuacjach trudnych, także tych związanych z agresją i przemocą. Pozwala zaplanować zarówno systemowe działania wychowawcze jak i skuteczne bieżące interwencje konieczne w praktyce pedagogicznej.